kristorn

Stikkordet for det som skjedde i helga var hovedsaklig synging! Arvid Pettersen var på Haua med dattera Josefine, og kjæresten Ragnhild, og hele lørdag ettermiddag gikk med til å øve inn noen nye sanger sammen med dem. På  Celebration kl 20 var vi også med å sang, og det er kjempemorro! Elsker å synge når jeg bare får det til, og jeg kan jo nesten ikke annet når vi har så flinke kormedlemmer, og ikke minst ledere både i det vanlige koret(Dekor) og sammen med Arvid Pettersen. Vi kjøpte både en av Arvid sine CDer, pluss den rykende ferske CDen til Josefine, som bare er tolv år, men kjempeflink å synge, og hadde skrevet en av sangene på CDen selv:)

45756791259499786364

I helga har jeg blandt annet lært at visse tolvåringer er mye bedre å synge enn de fleste! Det er viktig å ta haka og magen ned hver gang du puster, og Nå er det sannelig vinter!

I tillegg til å synge lørdag kveld skulle vi opp igjen til formiddagsmøte søndag morgen hvor vi sang, både med Arvid, og med Dekor.

Etterpå gikk jeg og Yvonne opp i skogen, plukket masse kristorn, og bandt dørkranser med nydelige røde bær. 

Vi var også med på tenning av julegrana på torget (som nå har vert utsatt for hærverk, og mistet toppen, stakkar) hvor jeg tilfeldigvis også ble med å sang julesanger (denne gangen med de andre lederne på JIM)

45756751259513763526

apropo hærverk! skjønner ikke hvordan folk får seg til å gjøre noe sånnt! Nå i jula! men jeg synes egentlig synd på dem. tenk å være så sint at du bare vil ødelegge det som er koselig, eventuellt har det morro med å ødelegge for Barn! Juletreet mistet toppen, og figurene i julekrybba hadde plutselig endt opp under det nysmadrede skiltet på politistasjonen.

På bussturen i går så jeg plutselig noe hvitt! snøen hadde lagt et tynt lag oppe i fjellene, og Thomas har allerede lagt ut bilder av Vilde i den noe dypere snøen på åsvold. www.fotothomas.blogg.no (har de fleste bildene derfra+ et fra google)

45756741259593891976

Hun er så utrolig søt! verdt å snakke med henne, det kan komme mye interessant ut av en barnemunn! elsker å lese slike utsagnen:

http://lister.vg.no/?do=show&id=8416

 

Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge så lenge under jorda uten å puste. Og så er det så ekkelt å få jord i nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem.

 

Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen

 

Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde.

 

Mamma'n min er så veldig pen, for hun har så veldig lange pupper

 

For å få kjærligheten til å vare er det viktig å være en god kysser. Da kan det hende at kona di glemmer at du aldri tar ut søpla.

 

I gamle dager var det ikke lov for faren å føde barn. De syntes det var umusikalsk. Men i dag er det vanlig at moren og faren føder barnet sammen.

 

Det som er viktigst for mødre er at de får barn, hvis ikke må de være alenemødre hele livet.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *