Aktivitetsdag på høgt nivå!

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Eg våkna t ferie, å en nydeli dag! knallblå himmel å greie, så eg kom meg fort ud på verandaen for å sola meg. Itte ei stonn kom Monica, å me jekk ud på Haua, traff Charlotte, å hadde en Innbringane Handletur! Me sko nemmli på grilltur; måtte jo finna på nåe når me hadde bestemmt åkke for ikje å gå t Guddal! Så me handla grillmad å masse snob, traff Daniel, å jekk ud på tur. me starta oss meg, å jekk bårt t Linepollen. Både Chessie å Assi va me på tur, å va så goe venna så! me jekk opp på fjelle(Knudsknuden), men dar blåste en smule mye, så me grillde litt lengar nere i fina vere. På slutten blei d nesten litt kaldt å sidda stille; klåkko nerma seg vel 6.. men grillen va kall, å me hadde ikje fått grilld marshmallowsen! Derfor avtalte me ein ny grilltur om kvellen. Me bestemte åkke for et sprøtt forsøg på å komma inn i Guddal, der en gjeng va på telttur. Me gjekk ner veien me Sandbekk, å eg datt i sanden, å he fremdeles sand i øyrene, å håre!! eg bada forresten på sanden; he et lide prosjekt me å bada kver måne, den 13.  å t nå he eg bada 13. april, mai å juni! B-)

Me henta tilhengar, å kano, å bega åkke opp mode Blåfjell. me bommen sa d stopp (som forventa), å me bar Kanoen sammen i ca en halltime ( å temmeli sikkart ca en kilometar) me va alle sledne, å eg va vonn i skuldrene, men me gått mod itte denna prestasjonen! eg hadde enkli ikje forventa at me sko komma så langt ei gång. Så vannsatte me båden å hoppte oppi. Daniel rodde, å meg å Monica prøve åkke på å padla ei stonn! d va fremdeles blå himmel, å få skye, å solo skinte på fjelltoppane(i d minsta) ,me koste åkke! d tog si ti, men itte en go halltime va me øve vanne, me vinnen i ryggen, å stor glede for at me faktisk såg folk å telt. (me hadde fonne di!!!:D)  når me kom, såg di vel en smule øveraska ud, å me fekk endeli grilld marshmallows! når klåkko va elleve( å me hadde våre der ca en halltime) måtte me ta årene fatt, å komma i gang igjen! meg å Monica padla et stykke, men så ville Monica prøva å ro… hu va så sta, å rodde heilt heim, men i motind, å mørke, så va me ikje i land før nesten hall ett! 
Heldigvis hadde me fått låna nyggelen t porten som stengte veien, så me konne kjøra opp, å slapp å bæra kanoen heilt ner ijenn! d tru eg ikje me hadde klart! me joggde ner t bilen( ellar, Daniel joggde fortast å mest, å kom derfor imode åkke me bilen!) å kjørte opp ijenn å henta kanoen å sekkane. Endeli en varm bil. nå kjørte me Monica heim i ein fart, si hu va….hallaen time for sein alt. Ittepå kjørte me heim Assi, så Kanoen, Tilhengaren, meg å Charlotte; men Daniel tog ikje sjansen å kjøra aleina heilt t Moi så seint, så han krøyb t køys på hytto. De va virkeli en begienhedsfoll dag me fjelltur(for å ta litt harrt i), badning, padling, bæring av kano, grilling å råning:D
tur t guddal 11

tur t guddal 9
Den fine natthimmelen! stemnngen kan ikje beskrivas frå et bilde (spesiellt ikje som e tatt me mitt kamera) men d va nydeli, å stjernene dukkte opp ein å ein på himmelen, å d blåsvarte vanne bølga seg, mens me sakte men sikkart glei framøve…. verden e nydeli på nattesti, jaffal så lenge du ikje e aleina!

4 kommentarer

4 thoughts on “Aktivitetsdag på høgt nivå!

  1. Hei Ingrid!
    Så gøy at du he blogg 🙂 Eg må øu innrømma at eg blei imponert øve at dåkke tog turen innøve t Guddal, d va kjekt!

    Ha ein finfin dag!

  2. Hahha! Eg ler! Så d va d dokke fant på på lørdag ja! Hørrtes gøy ud:D
    Mg og JK va i Sandnes på kino. Me såg ein skommel grøssar:S, mn va gøy:) Ittepå va me på finfin restorang og åd middag. Eg hadde oksefile og JK hadde kylling. Spinndyrt og lide på tallerkenen, mn du så koselig med hadde d:D:D
    Gøy at du au he finge blogg. Ska prøva å lesa an så titt så mulig:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *